tisdag 27 september 2011

Intervju med Slangen

Det var ju ett tag sen vi hade en intervju här på bloggen, så jag tog helt enkelt ett snack med vår eldsjäl, Slangen.

- Hallå Slangen. Vill du berätta lite mer varför du kallas just Slangen här på detta forum?
- Det går ju långt tillbaka i tiden då min spelstil liknade Magnus Wislanders, lång, smal med lurigt skott. Sen gillar jag också att tjöta med gubbarna med en stor mullbänk under läppen. Så jag och den riktiga Slangen var väldigt lika där.

- Har du Wislanders nummer inlagt i mobilen?
- Haha, vad tror du om mig? Så klart jag har.

- Om vi går tillbaka till säsongen, vad tror du om den?
- Jag tror väldigt bra om den. Får jag bara vara frisk i min hälsena så kommer jag med högsta sannolikhet att vara med och dominera från vänsterkanten.

- Vänsterkanten ja, är det inte just där vi har tuffast konkurrens? Jag tänker då på Båven, Småbyxan, Bäckahästen och S.O.S, bara för att nämna några få.
- Förvisso, men jag har något som de inte har. En riktig jävla knorr, där slår de mig inte på fingrarna.

- Det säger du, om jag inte missminner mig så har jag sett din så kallade knorr några gånger och för att vara politiskt korrekt, så är det inte en sån som veckar upp hallgolvet direkt. Var det inte så att Peter Gentzel limmade en knorr av dig en gång, innan bollen tog studs?
- Men för fan, jag fick ju en knuff precis innan.

- Nej, det fick du inte, men vi kan lämna dina tiograders knorrar för ett tag och gå över på det övriga spelarmaterialet, hur ser du på det?
- Men jag och Gentzel är tajta numera, har hans nummer inlagt. Vi brukar messa! Försökte få honom till laget förra året men Snickarn blev så sur att jag la ner det.

- Ja ja, jag hör dig. Spelarmaterialet?
- Vi ser vassa ut. Vi har nya väskor, overaller, jackor, träningströjor, skor, strumpor och svettband. Jobbar på nya pikér nu. Allt från Adidas. Man skulle kunna säga att det är en dynamisk blandning av det bästa.
- Med spelarmaterialet menade jag i första hand hur det ser ut på spelarfronten, inte materialet vi spelar i. Men jag förstår hur du tänkte. Har vi några bra SPELARE i år?
- Det ser ok ut måste jag säga, men först måste jag tillägga att vi har nya handdukar också. Adidas. Tyskt. Bra skit!
- Spelarna?
- Just det ja, vi har tappat en del av den gamla stommen men tagit in en del nytt dynamiskt blod. Blodet i de gamla gardet började bli lite förkalkat så det var på sin plats med några byten.

- Är det någon som sticker ut mer än någon annan?
- Orsa kommer bli kung i år, såväl i försvaret som på after beachen.

- Du ser honom som en tänkbar efterträdare till Sandstream där kanske? En riktig kämpe på plan och med hög trivselfaktor utanför?
- Nja, det är svårt att ersätta ett energiknippe som Sandstream, men han är på god väg. Han har dessutom tillbringat fler veckor i Magaluf än vad Sandstream har och det säger inte lite. Det lovar gott!

- Vad säger du om Svarte-Petter och Småbyxan då?
- Svarte-Petter är ju vänsterhänt så honom har jag svårt att bedöma. Allt blir ju spegelvänt då och det är inte helt enkelt att följa med i hans tankebanor. Småbyxan är väl ok, men han har inte min spänst och speed.

- Det säger du. Känner du att du kan hoppa lika högt som för tio år sedan? Tänker också på din hälsena som var uppe och kittlade på lårbenshalsen för ett par år sedan. Känner du dig i form?
- Jodå, jag hoppar lika dynamiskt som förr och snabbheten har aldrig varit något problem för mig. Räknar kallt med att jag blir nummer 1 på kanten i år.

- Var tror du vi hamnar i tabellen i år då?
- Roman har sagt att vi ska gå hela vägen och då är det bara att rätta in sig i ledet. Kan vi bara bibehålla vårt dynamiska spel och den härliga gruppdynamiken så kommer vi gå långt. Kanske hela vägen.

- Med de positiva orden ber jag att få tacka för pratstunden. Det var mycket snack om dynamik, men jag tror att förstår vad du ville ha sagt. Hoppas jag.
- Fan Knorrtumme, du hänger inte med i det senaste. Har gått en jävla massa tränar och pedagogikutbildningar och jag vet vad jag pratar om.

- Ja, tack då.
- Varsågod.

Summering av intervjun:

Det började bra med och jag kände att jag hade ett visst övertag. Sen gick han som vanligt lös på diverse platityder och trollade bort mig. Samtalet om Orsa kändes bra, däremot gick han till slut bananas över sin egen förträfflighet.

Knorrtumme - Slangen: 6-4, 1-6, 7-6 (13-11), 0-6, 0-6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar