måndag 19 mars 2012

Mot kvalet

Bäckahästen och Ryssen höll mig uppdaterad löpande under matchen igår. Fick ju inga uttömliga rapporter direkt men av siffrorna att döma var det jämt till en början och vi kunde gå ifrån tämligen enkelt i andra. Hoppas få en mer detaljerad skrivelse av Bäckahästen under dagen, knorrarna måste ju fördelas de också.

***

Men nu blir det Allsvenskt kval gott folk. Vem trodde det efter vi torskade mot Cyrus hemma i höstas? 11 raka segrar under våren är hyggligt facit.

***

Alstermo i kvalet trodde de flesta att det skulle bli. BK Heid blev det då IF Kristianstad inte har för avsikt att klättra i seriesystemet.

***

Div 1 Södra verkar en aning jämnare om man ser till poängfördelningen. 30 pinnar räckte till serieseger och 15 till att åka ur.

***

Någon som har någon som helst info om Heid? Spelar MöllerMr Buster och/eller Hästen kvar? Jaså, inte det?

***

Hästen hade för övrigt Sveriges coolaste jobb på den tid då det verkligen begav sig. Redan i moppeåldern fick han ett lagerjobb på Gothia Snus och hade givetvis fri tillgång till det svarta guldet. Tänk att ryktet om ett sådant fantastiskt jobb kunde spridas ända upp till södra norrlands kustland. Våra referensramar om vad som är ett bra jobb förändras genom åren. Minst sagt.

***

Country blev alltså trea i serien och tog den andra kvalplatsen. Trodde inte de skulle ta RP men man vet så lite här i världen. Grattis till det!

***

Tyresö torskar rätt stort mot alla de bra lagen när det ska till att avgöras och då har man givetvis inget i ett kval att göra.

***

Sveriges onödigaste handbollslag, Silwing Troja (jag förtydligar det till Sveriges onödigaste A-lag så det inte missförstås och Vestis börjar pipa om att de har 214 ungdomslag igång) tar bra skalper på slutet och hamnar sexa. Det trodde jag inte när Smörgåsen försvann på sin resa.

***

I övrigt då, vad har vi? Knorrtummes all-star-team kanske?

Eftersom jag inte kommer ihåg några namn på spelare så blir inte det nåt vidare heller, men jag gör ett försök.

Målvakterna känns ju klara. Hade inte Eskils målvakt spelat i bandana (herregud, det är 2012 och du är inte säsongsarbetare i Chamonix) så hade han fått en röst. Nu blir det enkelt. Våra egna, Snickarn och O.D har varit klart bäst av vad jag kunnat se.

Vänstersexorna - här är det inte okomplicerat heller. De två bästa jag har sett är Småbyxan och Eskils snabbe kontrare vars namn jag givetvis glömt bort.

V9 känns lättare. Måste ju bli Tuben i Eskil och Kubanen. Tuben verkar tycka det är mysigt att lira mot oss då han har firat stora triumfer. Kubanen för att han helt enkelt är seriens i särklass mest komplette spelare.

M9 blir faktiskt ett par gubbar som inte spelar med oss. Smörgåsen i Silwing och Strömsnäs Simon Karlsson har öst in mål och har varit outstanding på denna post.

H9 tar jag inte helt otippat med Svarte-Petter och Eskils Alexander Karlsson. Finns det överhuvudtaget några andra kandidater? Å andra sidan är de också inihelvete bra så valet blev lätt här.

H6 har det varit mycket snack om. Countrys båda vänsterhänta skulle ju vara helt fantastiska men inte mot oss, så de två passar jag på. Här tar jag RP's långe yngling och vår egen, Samurajen. Slutligen M6 kvar alltså. 36 år i år men fortfarande helt överlägsen i serien. Tumba-Tarzan får priset och flankeras av nummer 80 i RP. Eskils pivot får agera reserv på hemmaplan.

Nog om det det, nu väntar kval men först så tar vi en träning i Eriksdalshallen 21:00.

2 kommentarer:

  1. Som ni rankar er själva så är det obeskrivligt att ni inte har vunnit serien. Ni slår säkert Heid i kvalet men sen blir det tvärstopp. Så det blir Div 1 nästa år med

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du menar alltså att jag missat något namn i all-star-teamet nu när vi bara blev tvåa? Låt höra din 14-manna trupp då.

      Radera