måndag 5 mars 2012

Några ord från Roman

Hell Week eller LV Week

En underbar vecka ligger framför oss och vi bestämmer själva hur det går, fantastiskt. Grattis Eskil till seriesegern och ett välförtjänt avancemang till Allsvenskan. Tabellen ljuger som bekant aldrig. Tyresö på onsdag och Eskil på lördag 2 segrar och vi kan också vara på väg uppåt. Kvalet återstår, jag vet, men oavsett hur det går kan vi se tillbaka på den här säsongen med stolthet och vara riktigt nöjda med det vi åstadkommit.

Jag har med intresse sett att vi har de flesta tipsen inför drabbningen på onsdag. Känns bra tycker jag, vi är inte ovana eller blir skärrade av det tvärtom. Vi vill vara favoriter.

Jag är övertygad om att våra spelare längtar till onsdag och kommer att komma ut hårt mot Tyresö. Jag har verkligen respekt för motståndet och vet att de jobbar stenhårt. Vi har också sett Tyresö-ligan på många av våra matcher den senaste tiden så dom kommer säkert att ha en plan. Trots det tror jag storlek, rutin och handbollskunnande kommer att avgöra.

Vi siktar självklart uppåt och jag kan informera ALLA att ekonomin för en satsning i de högre regionerna är klar. Vi fortsätter vårt "experiment".

Ricoh handboll kan och ska göra skillnad i alla serier vi deltar oavsett om det är i division 4 eller i Allsvenskan. Intresset från spelare och sponsorer är rekordstort. Vi kan erbjuda både en civil karriär och ett riktigt bra handbollsalternativ oavsett om du är ung och vill ut eller äldre och vill hem. Går vi upp ska hela handbollssverige hålla ögon och öron öppna...

Roman

1 kommentar:

  1. Finns ingen med tjockare plånbok, större hjärta & fetare boots än allas vår egen Roman!
    Kör hårt på nu boys och se till att hålla drömmen vid liv!
    Gör ont i hjärtat att missa "kriget" på onsdag.
    Ge benet!

    / The Captain

    SvaraRadera