måndag 16 januari 2012

En sak till...

Glömde att rapportera om en liten men ack så viktig händelse som ägde rum i lördags.

När jag äntrade High Valley-hallen i lördags möttes jag av en väldigt signifikant doft som omedelbart satte min radar på helspänn. Vad i hela helvete, hade jag kommit in på Abercrombie & Fitch-butiken på 5th avenue i NY? Doften var så stark att min första impuls var att jag precis öppnat dörren till butiken och mötts av ett par ynglingar med magrutor så stora som Njutångerslimpor och som lite lagom relaxerat och distanserat precis välkomnat min ankomst med "hi, how are you doin, man..."

Men så spännande var det däremot inte. När jag vaknade upp ur min lilla dröm, upptäckte jag vem jag stod bredvid och den som var källan till doftmolnet. Det var också han som var orsaken till att det inte alls andades handbollshall, utan mer hur jag förställer mig att ett uteställe av mer suspekt natur luktar.

Glatt berättade Slangen att han lagt ner Fahrenheiten och Lagerfeldten och i stället precis gått över till A&F. Tydligen gick halv flaskan åt vid första försöket.

I det här fallet måste jag tyvärr gå tvärtemot Yngwie Malmsteens bevingade ord när han tidigare förkunnade:
"I have a philosophy: More is more, less is less. The idea that less is more is illogical."

Slangen, nog för att du gillar Yngwie, men du behöver inte följa hans råd slaviskt. Bara ett tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar