tisdag 24 januari 2012

Svar till Rolf

Får plötsligt ett samtal som säger att jag bör kommentera vad Rolf Westberg har skrivit i en kommentar på div1norra. Jag går in och läser och ser till min förvåning att det försiggår en debatt där om vad jag tidigare skrivit på denna sida. Läser också att Rolf har en del intressanta åsikter men verkar ha svårt att hålla i sär vem som skrivit vad.

Rolf, killen har försökt sammanfatta och förmedla vad jag skrivit, kanske lagt in en personlig reflektion eller två men inte varit särskilt kritisk till dig och ert arbete. Det är ju bättre att föra en debatt om du går till källan direkt, det här kommentarsfältet är öppet. Eller, luften är fri som man brukar säga.

Som svar på dina förhållandevis ilskna och något irrationella inlägg på div1norra har jag bara följande kommentarer:


Det var just själva ambitionsnivån som var kärnan och det jag ville belysa. Om ni vill fortsätta att utbilda bra ungdomsspelare och ha som målsättning att vara kvar som förening i många år till - inte mig emot. All heder åt dig/er för den strategin men något spel i allsvenskan blir det nog inte på det sättet.

Sen skulle det vara intressant att höra dig utveckla ditt resonemang kring: "Man behöver ju inte vara raketforskare för att förstå att Silwing har en större chans att finnas kvar som förening inom en 10 års period än t.ex Ricoh, även fast de har en målsättning att vinna serien???". 

Att bara "finnas kvar", är det ditt mått på framgång? Jag hoppas för guds skull att det kan finnas plats för två lag i samma division med olika visioner och mål. Sen är det upp till var o en huruvida man vill göra sin målsättning offentlig eller om man föredrar att ligga lågt. Läs, inte sticka ut hakan och eventuellt reta upp någon i onödan.

Du som varit med ett tag har säkerligen sett många försök till satsningar och dessutom sett flertalet av dessa som gått i stöpet. Du borde besitta en massa kunskap och i stället ha en massa konkreta åtgärder och råd för att föra debatten om Stockholmshandbollen framåt. I stället väljer du att tjafsa om vem som finns kvar efter ett decennium och fortsätter ditt orerande om orättvisa träningsförhållanden. 


Träningstiderna var det ja. Din synpunkt var bara så urbota dum att jag inte ens vill kommentera den. Där blåser jag dubbelstuds, stegfel och stürmerfoul på en och samma gång.
Och inte till din favör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar